Termeni și condiții de utilizare

Termeni si Conditii

DETALII GENERALE
Va rugam sa cititi cu foarte mare atentie acesti ,,Termeni şi Conditii”, denumiti in continuare si
“Acordul” sau “Termeni de Utilizare”, inainte de a utiliza sau a beneficia de serviciile oferite de
Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT.
Prezentul acord stabileste termenii legali si conditiile de utilizare a site-
ului www.salveazaunsuflet.ro, a plasarii unei donatii si a coloborarii dintre asociatie si
beneficiari.
Site-ul www.salveazaunsuflet.ro este administrat de catre Asociatia pentru Dezvoltare
Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT, identificata prin CUI 30085041,
avand sediul social in Municipiul Arad, jud. Arad, Aleea X, Insula Mures, cv 23, nr.24, email:
[email protected]
www.salveazaunsuflet.ro este o platforma de donatii, utilizata de catre asociatia Asociatia
pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT, prin care
deruleaza campanii de strangere de fonduri din donatii cu ajutorul carora sunt ajutate cazuri
sociale si umanitare.
ACCEPTAREA TERMENILOR
Serviciul este oferit sub rezerva acceptarii tuturor termenilor si conditiilor prevazute in acest
Acord. In situatia in care nu sunteti de acord cu termenii prezenti, daca sunteti in momentul in
care doriti sa plasati o donatie, va rugam sa nu o plasati, iar daca doriti sa fiti unul din
beneficiarii nostri, nu veti putea fi.
Orice accesare a www.salveazaunsuflet.ro va fi considerata, de acum incolo, acceptarea
acestor Termeni si Conditii.
Asociatia isi rezervă dreptul, la propria discretie, sa modifice sau sa inlocuiasca acesti
,,Termeni si Conditii” prin postarea termenilor actualizati pe site. Este responsabilitatea
dumneavoastra sa verificati periodic Termenii si Conditiile de Utilizare pentru eventualele
modificari, iar utilizarea in continuare reprezintă acceptarea acestor modificari.
Asociatia isi rezerva dreptul unilateral si discretionar de a modifica, suspenda sau intrerupe
Serviciul in orice moment.
INTELESUL TERMENILOR
In sensul celor de mai jos, vom folosi urmatorii termeni avand urmatoarele intelesuri:
Beneficiar = orice persoana care primeste orice fel de ajutor din partea asociatiei;
Potential beneficiar = orice persoane care a depus o cerere de ajutor, si urmeaza sa fie
verificata de catre asociatie in vederea oferirii de ajutor financiar sau material;
Parinte / Parinti = reprezentantul legal al beneficiarului, daca acesta este minor;
Reprezentant legal = este persoana care reprezinta in mod legal beneficiarul, oricare ar fi el;
Caz social = orice persoana care are nevoie de ajutor, a carei nevoi sunt cu caracter social,
personal, sau economic;

Caz caritabil = orice persoana care are nevoie de ajutor, a carei nevoi sunt cu caracter social,
personal, sau economic;
Activitate / actiune sociala = este o activitate de ajutorare cu caracter social, menita sa ajute
sau sa raspunda unor nevoi a unui grup de beneficiari, cu nevoi cu caracter social, personal sau
economic;
Activitate caritabila = este o activitate de ajutorare cu caracter social, menita sa ajute sau sa
raspunda unor nevoi a unui grup de beneficiari, cu nevoi cu caracter social, personal sau
economic;
Caz umanitar = este o persoana care are nevoie de ajutor, a carei nevoi tin de sanatate;
Activitate umanitara = este o activitate de ajutor, care raspunde unei nevoi a unui grup,
nevoi cu caracter de sanatate;
Fond de rulment = este un fond creat in cadrul asociatiei, din donatiile generale ale
donatorilor, fond utilizat pentru plata in avans a unor tratamente, operatii, medicamente, etc.
Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT /
Asociatia = reprezinta denumirea oficiala si / sau generica a asociatiei noastre care
desfasoara actiuni cu caracter umanitar, social, educativ si de sanatate, proprietara acestei
platforme de strangere de fonduri si campanii umanitare;
Donator = orice persoana care a facut o donatie pe aceasta platforma de donatii si strangere
de fonduri (online cu cardul sau prin Paypal), cat si prin transfer bancar sau donatie prin SMS.
Site / www.salveazaunsuflet.ro = platforma de donatii
I. SELECTAREA CAZURILOR UMANITARE / SOCIALE
Donatorii, beneficiarii si cazurile sociale / umanitare care trimit cereri de ajutor,  au luat la
cunostinta si sunt de acord cu procedura de mai jos in privinta analizei cazurilor sociale /
umanitare si selectarea potentialilor beneficiari care vor primi donatii din partea asociatiei:
1. Se primesc cazurile la telefon, pe email sau prin recomandare directa;
2. In prima faza se poarta o discutie telefonica cu potentialul beneficiar, pentru a afla cat mai
multe detalii despre problemele cu care se confrunta si pentru a ni se comunica nevoile lui
concrete;
3. Asociatia isi rezerva dreptul sa ceara informatii suplimentare despre un caz, daca acesta se
incadreaza in cadrul activitatii noastre si a criteriilor noastre de selectie;
4. Asociatia prin reprezentntii sai, viziteaza fiecare caz selectat la domiciliu in vederea
efectuarii unei anchete sociale si pentru a verifica daca informatiile primite initial corespund
cu cele de la fata locului;
5. Investigatiile / ancheta sociala, poata sa fie mai simpla, sau complexa, incluzand daca este
nevoie si institutii ale statului;
6. Dupa ancheta sociala la fata locului se vor analiza toate informatiile si se va lua o decizie,
daca acel caz va fi sau nu postat si promovat pe site-ul nostru. Selectarea unui caz in vederea
ajutorarii si / sau a inceperii unei campanii de strangere de fonduri se face de catre
conducerea asociatiei pe baza criteriilor interne de selectie;
7. In cazul copiilor bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave care deja se afla internati in
spitale din strainatate unde un reprezentant al asociatiei nu poate ajunge, atunci asociatia: va
lua legatura telefonic / video chat, va cere documente medicale justificative recente, care sa
ateste boala si sa justifice suma ceruta pentru ajutor umanitar. La fel se va proceda si cu
cazurile care sunt internate in spitale din Romania unde din motive de distanta sau alte motive
justificate nu putem ajunge.

8. Inainte de a promova / mediatiza un caz, se va incheia un ,,contract de sponsorizare” intre
asociatia Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România –
ADEPT si cazul pe care il vom promova;
9. Prin incheierea unui contract de sponsorizare si conform cu ,,Termeni si Conditii” ale
acestui site, beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia sunt de acord cu toti ,,Termeni
si Conditii” ale acestui site, cat si ca imaginea lor, numele lor, problema lor, etc, sa fie
mediatizata pe toate canalele media pe care asociatia le acceseaza, in mod special reteaua de
socializare Facebook;
10. Strangerea de fonduri se face pe prezenta platforma de donatii / platforma de campanii
umanitare si de strangere de fonduri www.salveazaunsuflet.ro pe orice alt site care apartine
asociatiei sau partenerilor contractuali.
Intreaga activitate de strangere de fonduri este transparenta si la vedere.
Nu strangem fonduri pe strada.
Orice probleme legate de donatii, transparenta, probleme tehnice legate de modalitatile de
donatie, nedumeriri, intrebari, dubii, nemultumiri, etc, va rugam sa le transmiteti in cel mai
scurt timp pe email: [email protected] sau telefonic la 0747.893.767.
Veti primi raspuns si clarificari in cel mai scurt timp;
LA FINALUL CAMPANIEI DE STRANGERE DE FONDURI, DACA A FOST STRANSA
TOATA SUMA NECESARA SAU BUNURILE NECESARE:
11. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord ca, costul
operatiilor, tratamentelor, medicamentelor, etc, sa se plateasca direct de catre asociatie
noastra umanitara in contul spitalelor, farmaciilor, in schimb vom avea facturile fiscale drept
dovada si transparenta;
12. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia, este de acord ca orice aparat medical
necesar sa fie cumparat direct de catre asociatie pe baza unei facturi fiscale, si donat
beneficiarului printr-un contract de donatie si proces verbal de predare primire. In felul acesta
aparatul medical / bunul cumparat, va fi donat si va intra in posesia beneficiarului campaniei;
13. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca, in cazul in care
beneficiarul urmeaza un tratament de lunga durata care necesita plati lunare, asociatia
noastra umanitara sa nu ofere / sa nu plateasca beneficiarului la finalul campaniei toata suma
stransa, ci aceasta sa se plateasca lunar (sau de cate ori este nevoie si exact suma de care are
nevoie), pana la finalizarea tratamentului si a sumei de care dispune in urma campaniei de
strangere de fonduri. Suma care se va plati se va stabili de comun acord cu beneficiarul sau
reprezentantii legali ai acestuia, si va fi stipulata in contractul de sponsorizare;
14. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia, este de acord ca, in cazul in care
asociatia sustine financiar beneficiarul pentru a suporta cheltuielile pe care acesta le are in
spital aferente bolii si pe o durata mai indelungata (transport, medicamente, hrana, etc),
aceasta sustinere nu poate fi mai mare de 1 an de zile, iar termenul va fi stipulat in contractul
de sponsorizare.
Asociatia va stabili de comun acord cu beneficiarul ce suma se va plati lunar, timp de un an de
zile. Suma poate fi modificata pe parcursul colaborarii de comun acord intre asociatie si
beneficiar, in functie de nevoile beneficiarului.

15. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal acestuia, este de acord ca orice suma in
plus fata de nevoile beneficiarului, stransa in urma campaniei de strangere de fonduri
organizate pentru beneficiar, sa fie redirectionata catre alti beneficiari, fondul de rulment,
proiecte sau activitati de orice natura in care asociatia este implicata, campanii de mediatizare
sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii.
Sumele in plus reprezinta:
a. Sumele stranse peste suma stabilita conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre
beneficiar si / sau reprezentantii legali ai acestuia si asociatie, suma care va fi facuta publica pe
www.salveazaunsuflet.ro, aferenta cazului;
b. Sumele stabilite pentru plata campaniilor de promovare pe Facebook conform cu
contractul de sponsorizare si ramase necheltuite;
16. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, este de acord ca, beneficiarul
nu poate pretinde sumele care sunt stranse in plus fata de nevoile sale stabilite initial conform
cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatia si beneficiar sau reprezentantul legal al
acestuia. De asemenea, sunt de acord ca directionarea fondurilor stranse in plus pentru
beneficiar sa fie redirectionate catre alte cazuri umanitare, fondul de rulment, proiecte sau
activitati de orice natura in care este implicata asociatia, campanii de mediatizare sau
dezvoltarea prezentei platforme de donatii, la hotararea asociatiei;
17. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, asociatia sa
nu ofere fonduri beneficiarului pentru care s-a strans o anumita suma de bani in urma unei
campanii de strangere de fonduri, fara ca beneficiarul sa poata justifica modul in care aceste
fonduri sunt cheltuite in interesul si scopul pentru care acestea s-au strans. In momentul
plasarii unei donatii, prin acceptarea ,,Termeni si conditii’‘, donatorul transmite asociatiei
incredere, raspundere si responsabilitatea folosirii donatiei in scopul stabilit;
18. In cazul in care se primesc din partea donatorilor direct bunuri prin asociatie, oferirea
acestora catre beneficiari se va face pe baza unui proces verbal de predare primire;
19. In cazul in care beneficiarii primesc direct de la donatori bunuri, asociatia noastra nu este
obligata si va nu face un proces verbal de predare primire;
20. In cazul in care un donator ofera bani direct unui beneficiar, asociatia noastra nu poate
emite chitanta de donatie pentru suma oferita, nu este raspunzatoare de folosirea banilor de
catre beneficiar si nu ofera un raport donatorului, raport personal sau public pe site-ul
asociatiei. In acest caz, toata raspunderea privind modul de folosire a banilor donati ii revine
direct donatorului si beneficiarului;
21. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia, sunt de acord ca, daca in urma
campaniei de strangere de bunuri nu s-au strans toate bunurile necesare, atunci:
a. Daca problema beneficiarului pentru care s-a facut campania de strangere de bunuri poate
fi rezolvata chiar si intr-o masura mai mica si cu bunurile partial donate, atunci aceste bunuri
vor fi donate beneficiarului pe baza unui contract de donatie si a unui proces verbal de
predare – primire;
b. Daca bunurile partial donate in urma campaniei de strangere de bunuri nu va rezolva in nici
cea mai mica masura problema beneficiarului pentru care s-au strans bunurile, atunci acestea
vor fi redirectionate catre alte cazuri aflate in atentia asociatiei;
c. Beneficiarul nu va putea avea pretentii asupra acestor bunuri, pentru ca prin donatia de
bunuri facuta de catre donatori, acestia prin acceptarea acestor ,,Termeni si conditii” la

plasarea donatiei au acceptat aceste conditii, si au plasat increderea, raspunderea si
responsabilitatea gestionarii bunurilor donate in seama asociatiei.
22. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul acestuia sunt acord ca, daca in urma unei
campanii de strangere de fonduri pentru un beneficiar, nu s-a strans toata suma necesara
decat o parte din ea, mai mica sau mai mare, atunci:
a. Daca problemele acelui beneficiar pentru care s-au strans fondurile pot fi rezolvate si
partial cu o suma mai mica, atunci beneficiarul va primi fondurile stranse partial in urma
campaniei de strangere de fonduri;
b. Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica si problema
beneficiarului nu poate fi rezolvata, atunci acea suma stransa va fi redirectionata catre un alt
beneficiar care are sanse mai mari de reusita, sau caruia ii mai lipseste o suma mica pana la cea
totala de care are nevoie, sau va fi directionate catre alte proiecte si activitati de orice natura
in care este implicata asociatia.
c. Daca suma stransa in urma campaniei de strangere de fonduri este prea mica pentru
rezolvarea problemei beneficiarului, acesta nu poate avea pretentii asupra acestei sume. In
momentul plasarii donatiilor, donatorii au acceptat ,,Termeni si conditii” , si au fost de acord
ca donatia sa fie redirectionata catre alti beneficiari, proiecte sau activitati ale asociatiei,
plasand in felul acesta increderea, raspunderea si responsabilitatea asociatiei pentru
gestionarea corespunzatoare a donatiilor.
23. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantii acestuia sunt de acord ca, daca in timpul
campaniei de strangere de fonduri, sau dupa incheierea campaniei in perioada in care
sponsorul / asociatia inca are de oferit fonduri beneficiarului, daca in acest timp in cel mai
nefericit caz benefiarul decedeaza, atunci:
a. Daca pana la momentul decesului, beneficiarul a beneficiat de tratament, interventii
chirurgicale, medicamente, etc, pe care asociatia urma sa le plateasca pe baza de factura,
acestea vor fi platite de catre asociatie;
b. Donatiile stranse ramase dupa plata sumelor conform cu pct. 22.a de mai sus, vor fi
redirectionate catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei noastre, proiecte, sau orice fel
de activitati in care este implicata asociatia;
c. Sumele donate in contul asociatiei dupa decesul beneficiarului, vor fi redirectionate catre
alte cazuri umanitare, proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia;
d. Parintii, copii, rudele apropiate, etc, nu pot avea pretentii asupra donatiilor stranse in timpul
campaniei de strangere de fonduri pana la decesul beneficiarului. Donatorii, in momentul
plasarii donatiei, au acceptat ,,Termeni si Conditii” prin care isi dau accordul ca in cazul in care
beneficiarul moare in timpul campaniei de strangere de fonduri, donatia lui sa fie
redirectionata catre alti beneficiari aflati in atentia asociatiei, catre proiecte sau orice fel de
activitati in care este implicata asociatia. In felul acesta, donatorii plaseaza increderea,
raspunderea si responsabilitatea gestionarii donatiilor in seama asociatiei;
e. Donatorul prin plasarea unei donatii pe platforma de donatii si beneficiarul sau
reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca, orice donatie efectuata dupa data finalizarii
campaniei de strangere de fonduri, sa fie distribuita catre un alt caz, proiect sau actiune in
care este implicata asociatia;
f. Sponsorul / asociatia, poate hotara in functie de specificul fiecarui caz sa ofere suport
financiar si dupa decesul beneficiarului, dar numai pentru cheltuielile si datoriile ramase
neachitate pentru beneficiar, si NUMAI justificate pe baza de factura;

g. Donatorul prin plasarea unei donatii si beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, sunt
de acord ca, in cazul decesului beneficiarului, asociatia nu va acoperi din donatii costurile de
inmormantare, nici de repatriere in tara daca este cazul, sau alte cheltuieli / costuri care nu
sunt justificate pe baza de factura. Donatiile ramase nefolosite vor fi redirectionate catre alte
cazuri umanitare, proiecte si activitati caritabile, sau de orice natura ar fi ele, in care este
implicata asociatia.
24. Donatorul, beneficiarul sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord ca, orice folosire
a donatiilor / bunurilor sa se faca de catre si sub supravegherea asociatiei, pe baza unor
documente justificative. La finalul fiecarei actiuni, asociatia noastra va vizita cazul la domiciliu
/spital, ( acolo unde se poate si este cazul), va evalua modul in care ajutorul nostru a adus
schimbari in viata beneficiarului, va face un raport scris si va realiza materiale video, foto,
interviuri cu beneficiarul, care in final vor fi postate pe site-ul asociatiei ca dovada a activitatii
si a faptului ca acel caz / proiect / beneficiar a fost ajutat.
LA FINALUL CAMPANIEI DE STRANGERE DE FONDURI, DACA SUMA NECESATA NU
A FOST STRANSA IN TOTALITATE
25. Fiecare campaniei de strangere de fonduri are pe site stabilit un termen limita, cu
denumirea ,,Timp ramas”. Acest termen limita poate fi oricand marit in functie de specificul
fiecarui caz. Asociatia poate modifica termenul limita ori de cate ori doreste sau este necesar.
Scopul nostru este sa oferim timp / sa reusim sa strangem fondurile necesare cat mai repede
pentru fiecare caz in parte.
26. Daca dupa prelungirea de mai multe ori a termenului limita, asociatia constata ca nu
reuseste sa stranga suma necesara pentru un caz, atunci:
a. Asociatia va instinta beneficiarul despre incheierea campaniei de strangere de fonduri;
b. Beneficiarul va primi toata suma stransa pe site, dupa ce asociatia a retinut: costul
comisioanelor bancare, a procesatorilor de plati online, de administrare si cheltuielile pe
Facebook.
II. CATEGORIILE (VULNERABILE) PRINCIPALE DE
PERSOANE PE CARE LE AJUTAM
27. Asociatia noastra se implica in actiuni de ajutor umanitar, social, educativ si de sanatate,
pentru urmatoarele categorii de persoane vulnerabile:
– Copii si adulti bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave;
– Persoane cu dizabilitati;
– Copiii strazii;
– Batranii strazii;
– Familii sarace cu multi copii;
– Batrani singuri, neputinciosi si saraci;
– Copiii orfani;
– Mame vaduve;
– Mame singure cu copii, fara posibilitati de intretinere;
– Bunici care isi cresc singuri nepotii, fara posibilitati materiale;
– Familii sarace cu nevoi speciale de ajutor;
– Adaposturi pentru batranii strazii;
– Camine de batrani;
– Orfelinate;
– Copii si tineri cu note bune la scoala sau abilitati speciale care au nevoie de sustinere pentru
dezvoltare sau participare la competitii, olimpiade, etc;

– Persoane / familii sarace, care locuiesc in zone defavorizate si care pot dovedi ca au
capacitatea de a dezvolta o activitate sau un mic business care in final sa ii ajute sa obtina un
venit pentru a iesi din saracie;
III. PE CINE NU AJUTAM…
28. Asociatia noastra umanitara NU ajuta si nu desfasoara campanii de strangere de fonduri si
donatii pentru urmatoarele categorii de persoane:
– nu ajutam persoane sau familii care au posibilitate sa munceasca dar nu doresc sa
munceasca;
– nu ajutam persoane sau familii carora li s-au oferit posibilitatea de a munci dar au refuzat sa
munceasca in mod nejustificat;
– nu ajutam persoane care si-au lasat locul de munca din motive nejustificate si acum cer
ajutor;
– nu ajutam persoane care au venituri suficient de mari incat sa le acopere strictul necesar;
– nu ajutam tineri care au capacitatea si puterea de a munci dar nu doresc sa faca lucrul acesta
sau nu se straduiesc sa isi caute un loc de munca;
– nu ajutam persoane dependente de alcool sau droguri;
– nu acordam ajutor tinerilor care au abandonat scoala din motive nejustificate si care acum
cer ajutor;
– nu ajutam persoane care se dovedesc ca nu au stiut si nu stiu sa isi administreze bine si
responsabil resursele financiare;
IV. NU OFERIM AJUTOR PENTRU…
29. Asociatia noastra NU ajuta si NU desfasoara campanii de strangere de fonduri sau donatii
pentru urmatoarele probleme sau nevoi:
– Plata chiriei la locuinta;
– Plata utilitatilor restante;
– Plata ratelor la banca;
– Plata pentru procesul de divort;
– Nu cumparam case / apartamente (decat in cazuri cu totul exceptionale);
– Nu platim deplasari in strainatate pentru gasirea unui loc de munca;
– Nu platim costuri de notariat pentru diferite cauze;
– Nu platim ,,atentii” pentru doctori in spitale;
– Nu platim amenzi;
– Nu platim datorii la camatari;
– Nu imprumutam bani indiferent de motive;
– Plata avocatilor pentru rezolvarea unor probleme de orice natura;
V. MODALITATI DE DONATIE
30. Punem la dispozitie toate modalitatile de donatie, de la cele clasice pana la cele mai
moderne, rapide, usoare, securizate si transparente. Mai jos sunt prezentate pe scurt aceste
modalitati de donatie.
Doneaza cu cardul
a. Donatia prin card este foarte simpla si foarte rapida. Alegi modalitatea de donatie prin card
si vei fi redirectionat catre o pagina securizata. Donatia prin card este facilitata si securizata
de Euplatesc.ro. Donatia o poti face de oriunde ai fi avand un computer sau telefon cu
conexiune la internet si cardul personal.
Daca donatia iti este respinsa, sunt doua motive:

a.1 ai are o restrictie pentru a face plati, trebuie doar sa suni la banca sa iti ridice restrictia;
a.2 nu ai activat codul 3D Secure, in acest caz trebuie sa suni la banca pentru a-ti activa codul
3D Secure;
a.3 folosesti un card care nu este acceptati de procesatorul nostru de plati online.
b. Odata donatia facuta cu cardul vei primi 2 emailuri de confirmare a donatiei. Instantaneu,
donatia ta (suma, numele si data donatiei) vor fi afisate in lista de donatori ai beneficiarului
pentru care ai donat (cu exceptia cazului in care ai ales sa ramai anonim, sau ai facut o donatie
fara sa selectezi un beneficiar anume);
c. Donatia cu cardul se face pentru un caz anume /concret / specific, doar daca donatorul
acceseaza butonul ,,Doneaza” de, aferent fiecarui caz in parte, selectand sub – optiunea
,,Donez prin card”;
d. Daca dupa plasarea donatiei cu cardul, donatorul nu isi regaseste numele si suma donata in
,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede”ca a donat, pot fi aceste
motive:
d.1 donatorul a avut in minte sa doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Doneaza acum”
de culoare rosie din drepta sus a site-ului www.sperantapentruromania.ro, sub-optiunea
,,Donez prin card”. In acest caz, donatia s-a inregistrat fara o destinatie spre un caz concret. In
acest caz, donatia dvs se afiseaza in lista generala de donator. Pentru a o directiona catre cazul
dorit/avut in vedere, donatorul trebuie sa ne contacteze si sa ne comunice destinatia donatiei;
d.2 donatorul a bifat in momentul plasarii donatiei ,,Vreau sa raman anonim”. In acest caz in
,,lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, cat si in ,,lista de donatori
persoane fizice” donatia va apare anonima, in loc de nume va apare ,,Donator anonim”, suma
donata si data donatiei;
d.3 este o problema tehnica de la platforma www.sperantapentruromania.ro sau de la
procesatorul de plati online. Donatorul are obligatia sa ne contacteze in cel mai scurt timp, sa
ne comunice problema, iar asociatia se obliga sa rezolve si sa comunice donatorului sursa
problemei, rezolvarea ei si postarea pe site a donatiei conform cu donatia initiala;
e. Donatiile facute cu cardul de pe butonul ,,Doneaza”, din dreapta sus a site-ului
www.salveazaunsuflet.ro, sub-optiunea ,,Donez prin card” sau sub-optiunea ,,Doneze prin
PayPal,  sunt considerate donatii generale, care nu au specificate o destinatie, acestea se vor
redirectiona la alti beneficiari, proiecte sau orice fel de activitati in care este implicata
asociatia, la alegerea noastra in functie de nevoi, conform cu ,,Termenii si Conditii” ale acestui
site.
Aceste donatii se vor procesa si directiona dupa cum urmeaza:
e.1 daca donatorul nu ne contacteaza ulterior plasarii donatiei pentru a ne comunica o
destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata la hotarea asociatiei, conform cu
,,Termeni si Conditii” a acestui site;
e.2 daca donatorul ne contacteaza ulterior plasarii donatiei si ne comunica o destinatie
concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata conform cu dorinta donatorului.
f. Donatiile efectuate cu cardul in lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afisa pe site in Euro, la
cursul valutar stabilit de asociatie in conformitate cu cursul valutar de pe piata valutara;
g. Donatia optionala facuta pentru sustinerea platformei, nu se va afisa si nu se va aduna pe
pagina cazului in ,,lista de donatori”, odata cu suma donata pentru un beneficiar anume;

h. Exista posibilitatea ca donatia facuta online cu cardul sa nu fie afisata imediat pe site. Acest
lucru depinde de fusul orar si / sau de zona din lume de unde faceti donatia, sau de timpul pe
care procesatorul de plati online euplatesc.ro il aloca pentru verificarea donatiei.
In cazul in care ati plasat o donatie online cu cardul pe site, ati primit un email de confirmare a
donatiei, si nu va regasiti donatia in lista donatorilor de la cazul pentru care ati donat in maxim
24 de ore, atunci va rugam sa ne contactati in cel mai scurt timp pe email:
[email protected]
Doneaza prin PayPal
Pentru a face o donatie prin PayPal trebuie sa ai un cont de PayPal. Donatia se poate face de
oriunde daca ai un computer sau telefon conectat la internet.
Fondurile ajung la noi imediat, instantaneu. Numele tau si suma donata vor fi instantaneu
afisate in lista de donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia daca ai selectat
ca doresti sa ramai anonim, sau ai facut o donatie fara sa specifici un beneficiar anume).
Donatiile plasate prin PayPal se procesa dupa cum urmeaza:
a. Odata donatia facuta prin PayPal vei primi un email de confirmare si multumire pentru
donatie. Instantaneu, donatia ta (suma, numele si data donatiei) vor fi afisate in lista de
donatori ai beneficiarului pentru care ai donat (cu exceptia cazului in care ai ales sa ramai
anonim, sau ai facut o donatie fara sa selectezi un beneficiar anume);
b. Donatia prin PayPal se face pentru un caz anume /concret / specific, doar daca donatorul
acceseaza butonul ,,Doneaza” de culoare rosie, si selecteaza optiunea ,,Donez prin PayPal”,
aferent fiecarui caz in parte;
c. Daca dupa plasarea donatiei prin PayPal, donatorul nu isi regaseste numele si suma donata
in ,,lista de donatori” pentru cazul pentru care a donat sau ,,crede”ca a donat, pot fi aceste
motive:
c.1 donatorul a avut in minte sa doneze pentru un caz, dar a accesat butonul ,,Doneaza acum”
de culoare rosie din drepta sus a site-ului www.sperantapentruromania.ro si a selectat ,,Donez
prin PayPal. In acest caz, donatia s-a inregistrat fara o destinatie spre un caz concret. Pentru a
o directiona catre cazul dorit/avut in vedere, donatorul trebuie sa ne contacteze si sa ne
comunice destinatia donatiei;
c.2 donatorul a bifat in momentul plasarii donatiei ,,Vreau sa raman anonim”. In acest caz in
,,lista de donatori” de pe pagina cazului pentru care s-a donat, cat si in ,,lista de donatori
persoane fizice” donatia va apare anonima, in loc de nume va apare ,,Donator anonim”, suma
donata si data donatiei;
c.3 este o problema tehnica de la platforma www.sperantapentruromania.ro sau de la
procesatorul de plati. Donatorul are obligatia sa ne contacteze in cel mai scurt timp, sa ne
comunice problema, iar asociatia se obliga sa rezolve si sa comunice donatorului sursa
problemei, rezolvarea ei si postarea pe site a donatiei conform cu donatia initiala;
d. Donatiile facute prin PayPal de pe butonul ,,Doneaza acum” de culoare rosie  si sub
optiunea ,,Donez prin PayPal”, din dreapta sus a site-ului www.sperantapentruromania.ro,
sunt considerate donatii generale, care nu au specificate o destinatie, acestea se vor
redirectiona la alti beneficiari, sau orice fel de activitati in care este implicata asociatia, la
alegerea noastra in functie de nevoi, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site.

Aceste donatii se vor procesa si directiona dupa cum urmeaza:
d.1 daca donatorul nu ne contacteaza ulterior plasarii donatiei pentru a ne comunica o
destinatie concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata la hotarea asociatiei, catre un caz
umanitar, proiect, sau orice fel de activitate in care este implicata asociatia, conform cu
,,Termeni si Conditii” ale acestui site;
d.2 daca donatorul ne contacteaza ulterior plasarii donatiei si ne comunica o destinatie
concreta a donatiei, aceasta va fi redirectionata conform cu dorinta donatorului.
e. Donatiile efectuate prin PayPal in lei, dolari, lire sau alte monezi, se vor afisa pe site in Euro,
la cursul valutar stabilit de asociatie in conformitate cu cursul valutar de pe piata valutara.
f. Donatia optionala facuta prin PayPal pentru sustinerea platformei, nu se va afisa si nu se va
aduna pe pagina cazului in ,,lista de donatori”, odata cu suma donata pentru un beneficiar
anume,
Doneaza prin Transfer Bancar
Donatiile prin transfer bancar se pot face in doua moduri:
a. Transfer bancar online (OP)
Pentru acest lucru trebuie sa beneficiezi de serviciul de Online Banking al bancii tale si sa
dispui de un token. Te vei conecta online in contul tau bancar si vei face un transfer bancar
online obisnuit, introducand unul din conturile asociatiei noastre in care doresti sa faci
donatia, in functie de valuta pe care o alegi.
Donatia va ajunge la noi a doua zi daca este facuta dintr-un cont din Romania, sau va ajunge in
2-3 zile daca este facuta dintr-un cont dintr-o alta tara.
Pe baza extraselor de cont, un operator din cadrul asociatiei va introduce si va actualiza
donatia ta in in ,,lista de donatori” la beneficiarul mentionat de catre tine. Astfel, numele tau si
suma donata va aparea in ,,lista de donatori” ai cazului mentionat de tine (cu exceptia faptului
ca nu ai mentionat nici un caz). Astfel, veti putea urmari donatia ta pe site-ul nostru la lista de
donatori in 7-14 zile lucratoare daca donatia a fost facuta din Romania, sau in 7-14 zile
lucratoare daca donatia a fost facuta din strainatate.
Donatiile care nu au specificate o destinatie, se vor redirectiona catre un caz, proiect, sau
orice activitate in care este implicata asociatia.
b. Transfer bancar la ghiseul de la banca
b.1. Un operator va procesa extrasele de cont de la fiecare fiecare banca unde avem dechise
conturi bancare pentru a primi donatii;
b.2. Donatiile efectuate din Romania de la banci diferite fata de bancile cu care asociatia
noastra lucreaza, vor intra in contul nostru in maxim 2 zi lucratoare de la momentul efectuarii
donatiei de catre donator;
Astfel, actualizarea donatilor de catre operatorul nostru se va face in maxim 7-14 zile
lucratoare de la momentul in care acestea au intrat in contul nostru, in functie de numarul de
donatii pe care trebuie sa il procesam zilnic;

Donatiile plasate din strainatate se vor actualiza in maxim 7-14 zile lucratoare de la momentul
in care acestea au intrat in contul nostru.
b.3 Donatiile care au specificate o destinatie de catre donator, se vor actualiza pe pagina
cazului pentru care s-a specificat donatia si va include: numele donatorului, suma donata si
data donatiei;
b.4 Sumele donate in lei se vor afisa in lista de donatori si se vor aduna la suma cazului
exprimate in Euro, la cursul stabilit de catre asociatie, in conformitate cu cursul valutar de pe
piata la momentul efectuarii donatiei;
b.5 Sumele donate prin transfer bancar care nu au specificate o destinatie de catre donator,
asociatia le va posta pe site-ul www.sperantapentruromania.ro, ca donatii generale, adica fara
destinatie;
b.6 Prin efectuarea unei donatii prin transfer bancar fara a se specifica o destinatie a donatiei,
se considera ca donatorul a inteles si este de acord cu acest mod de procesare si lucru, dupa
cum urmeaza:
b.6.1 Asociatia poate intarzia pana la 30 zile lucratoare actualizarea donatiei pe site, in
speranta ca donatorul ne va contacta pentru a specifica o destinatie sumei donate;
b.6.2 Daca donatorul ne va contacta si ne va comunica o destinatie precisa donatiei, asociatia
va actualiza si afisa donatia conform cu dorinta donatorului;
b.6.3 Dupa cele maxim 30 zile, asociatia va afisa donatia pe site in lista generala de donatori
persoane fizice, fara o destinatie anume. Acest lucru inseamna ca pe site vor apare
urmatoarele informatii despre donator: numele, suma donata si data donatiei. Daca donatorul
a specificat ca doreste sa ramana anonim, numele nu se va face public, in locul numelui
donatorului se va afisa denumirea: ,,Donator anonim”’
b.6.4 Odata cu plasarea unei donatii fara destinatie in unul din conturile noastre bancare,
donatorul este de acord, conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca asociatia sa
decida sa directioneze donatia catre unul din cazurile umanitare aflate in curs pe site-ului
nostru, sau catre una din activitatile, actiunile, proiectele sau cheltuielile pe care le are
asociatia noastra umanitara, cu exceptia ca donatorul sa nu ne contacteze ulterior pentru a
redirectiona donatia catre un caz concret;
b.6.5 Daca donatorul a optat sa ramana anonim si doreste sa isi verifice donatia asa cum apare
pe site, o va putea face doar daca ne va contacta, pentru ca pe site nu se va face public numele
acestuia, si pentru ca pot fi si alti donatori anonimi in aceiasi zi sau perioada cu aceiasi suma,
toti avand denumirea generica de ,,Donator anonim”;
b.6.7 La plasarea unui donatii in unul din conturile noastre bancare de lei, se considera ca
donatorul este de accord cu ,,Termeni si Conditii”ale acestui site, ca asociatia sa poata retine la
actualizarea donatiei pe site, comisionul bancar pe care banca il percepe aferent donatiei.
Doneaza prin SMS
Aceasta posibilitatea de donatie este cea mai simpla si cea mai la indemana pentru fiecare
dintre noi. Din pacate insa, companiile de telefonie mobila nu ofera aceasta facilitate pentru
orice caz, rezumandu-se in general la cazurile de copii / adulti grav bolnavi care necesita
tratamente costisitoare care nu se pot face la un spital de stat din Romania si care nu sunt
decontate de catre statul roman prin CAS.

Asociatia noastra va oferi posibilitatea de donatie prin SMS doar pentru acele cazuri care se
incadreaza in cerintele operatorilor de telefonie mobila care ofera aceasta facilitate de donatii
prin SMS.
Directioneaza 2% din impozitul pe venit
Daca esti salariat ai posibilitatea de a redirectiona 2% din impozitul tau pe venit pentru
ajutorarea copiilor bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave aflati in atentia asociatiei
noastre.
Aceasta redirectionare a 2% din impozitul tau pe venit nu te costa nimic, oricum acesti bani ii
dai la stat.
Toate informatiile despre aceasta prevedere legala le gasesti AICI
Toate fondurile primite prin directionarea a 2% din impozitul pe venit, se vor directiona catre
cazuri social umanitare, fondul de rulment, proiecte sau actiuni caritabile, de orice natura ar fi
ele, in care este implicata asociatia, la hotararea asociatiei.
Redirectionarea a 2% din impozitul pe venit nu se poate face pentru un caz anume pentru ca:
– nu se poate specifica destinatia fondurilor, pe formularul care se completeaza;
– fondurile redirectionate vor intra in contul asociatiei la cateva luni de zile diferenta, si exista
o probabilitatea foarte mare ca, acel care pentru care s-a dorit redirectionarea a 2% din
impozitul pe venit sa fie deja finalizat si ajutat;
– cand fondurile intra in contul asociatiei, nu putem verifica numele donatorilor si nici
destinatia dorita de catre donator.
Prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit, donatorul isi exprima implicit acordul ca
destinatia fondurilor sa fie folosita la hotararea asociatiei.
Directioneaza 20% din impozitul pe profit al firmei tale
Poti dona pentru copii bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli grave, directionand 20% din
impozitul pe profit al firmei tale. Nu te costa nimic, acesti bani oricum ii dai la stat, este
impozitul pe care firma ta il datoreaza statului. Donatia se va face pe baza unui contract de
sponsorizare intre asociatia noastra umanitara si firma ta.
Toate detaliile despre redirectionarea a 20% din impozitul pe profit al firmei tale le
gasesti AICI
VI. DONATII IN CONTURILE ASOCIATIEI UMANITARE
31. Suntem constienti ca unii donatori prefera sa doneze direct beneficiarului, alti donatori au
incredere in ONG-uri, ca acestea vor gestiona in mod corect, responsabil si transparent
donatiile primite.

In acest sens, incurajam donatorii sa doneze pentru beneficiarii nostri folosind modalitatile si
procedurile de donatie securizate si transparente pe care asociatia noastra le ofera si le pune
la dispozitie.
De ce sa donati prin modalitatile de donatie oferite de noi:
– fondurile donate sunt contabilizate;
– garantam buna lor gestionare si folosire;
– garantam transparenta 100% in folosirea si gestionarea lor. Toate detaliile necesare le gasiti
in acesti ,,Termeni si Conditii”;
– surplusurile de donatii pentru un beneficiar sunt redirectionate catre alti beneficiari, fondul
de rulment, proiecte sau activitati de orice natura in care asociatia noastra este implicata,
campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de donatii, limitand riscul
donatiilor multiple;
– donatiile sunt actualizate LIVE pe platforma noastra de donatii, cu numele fiecarui donator
cat si suma donata (cu exceptia celor care aleg sa ramana anonimi);
– 24/7 atat donatorul cat si beneficiarul poate urmari evolutia donatiilor pe tot parcursul
campaniei;
– Donatiile realizate online prin Card si PayPal se afiseaza instantaneu / LIVE pe site, cu
numele, suma donata  si data donatiei (numele nu se afiseaza daca donatorul a ales sa ramana
anonim);
– Suma donata de catre un donator, se aduna LIVE la suma generala a cazului, cat si la suma
generala a tuturor cazurilor de pe pagina principala de la sectiunea ,,Statistici”;
– Donatiile realizate de catre firme prin contracte de sponsorizare vor fi facute publice
imediat dupa ce suma donata a intrat in contul asociatiei noastre. Numele firmei, logo-ul si
suma donata se vor afisa in lista de donatori a beneficiarului cat si in lista generala de donatori
persoane juridice;
– Firmele isi pot deduce sumele donate din impozitul pe profit, oferindu-le posibilitatea ca
donatia sa se faca prin contract de sponsorizare;
– Donatiile realizate prin transfer bancar din Romania vor fi afisate pe site in termen de maxim
7-14 zile lucratoare pe baza procesarii extraselor de cont bancar. Numele donatorilor si
sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane
fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui
beneficiar);
– Donatiile realizate prin transfer bancar din strainatate vor fi afisate pe site in termen de
maxim 7-14 zile lucratoare, pe baza procesarii extraselor de cont. Numele donatorilor si
sumele donate vor fi afisate pe pagina beneficiarului si in lista generala de donatori persoane
fizice (cu exceptia celor care au ales sa ramana anonimi sau nu au specificat numele unui
beneficiar);
– La finalul campaniei de strangere de donatii pentru un beneficiar, oferim rapoarte
financiare, scrise si video. Realizam interviuri si prezentari video in care cei care au fost ajutati
vor marturisi si vor prezenta modul in care au fost ajutati de catre noi, astfel incat, cei care au
donat sa poata vedea modul in care donatia lor a fost folosita. De asemenea, modul in care a
fost ajutat un beneficiar poate fi verificat la fata locului.
VII. DONATII DIRECT LA BENEFICIAR
32. Donatorii pot alege sa ofere donatii in mod direct beneficiarului fara interventia sau
intermedierea asociatiei noastre.

In aceasta situatie asociatia noastra:
– va pune la dispozitie datele de contact ale beneficiarului;
– donatia facuta direct beneficiarului se face pe propria raspundere a donatorului;
– asociatia nu este raspunzatoare de modul in care este folosita donatia oferita direct
beneficiarului;
– asociatia nu este obligata sa urmareasca modul de folosire a donatiei de catre beneficiar;
– asociatia nu este obligata sa publice donatia oferita direct beneficiarului, dar la cererea
donatorului poate face acest lucru;
– asociatia nu ofera nici un fel de raport scris sau video privind modul de folosire a donatiei
oferite direct beneficiarului;
– asociatia este exonerata de orice raspundere privind modul in care este folosita donatia de
catre beneficiar.
VIII. DONATII GENERALE
33. O ,,donatie generala” este o donatie careia donatorul nu i-a dat nici o destinatie catre un
caz, proiect, actiune, etc, de pe site-ul www.salveazaunsuflet.ro
34. O donatie este ,,generala,, daca:
a. Donatia a fost realizata online cu cardul sau prin PayPal, de pe butonul ,,Doneaza” din
dreapta sus a site-ului. Casuta de donatie, instinteaza donatorul ca face o ,,Donatie generala”;
b. Donatia a fost realizata prin transfer bancar in unul din conturile asociatiei, insa donatorul
nu a specificat nici o destinatie a donatiei, catre nici un caz, proiect, actiune, etc;
c. Daca la actualizarea donatiei facute prin transfer bancar, suma necesara cazului a fost
stransa, donatia cu destinatie devine ,,donatie generala”, urmand a fi redirectionata catre
fondul de rulment, catre alte cazuri, proiecte, actiuni, sau pentru acoperirea altor cheltuieli ale
asociatiei (dezvoltare, administrative, etc). Daca intre timp donatorul ne contacteaza, donatia
generala va fi directionata in functie de dorinta donatorului;
35. Donatiile generale online cu cardul sau prin PayPal se afiseaza pe site (numele
donatorului, suma donata si data donatiei), imediat dupa plasare, si sunt afisate / pot fi
verificate in meniul ,,Despre noi > Donatori persoane fizice”;
36. Donatiile realizate prin transfer bancar in unul din conturile asociatiei, se vor actualiza pe
site, in ,,Despre noi > Donatori persoane fizice” in maxim 30 de zile lucratoare. Donatiile se vor
actualiza manual, pe baza extraselor de cont. Asociatia va astepta 30 de zile, in speranta ca
donatorul ne va contacta oferindu-ne o destinatie pentru donatie;
37. Donatiile generale, vor fi directionate de catre conducerea asociatiei, catre un caz social /
umanitar, fondul de rulment, proiect caritabil / social / umanitar, catre orice actiune sau
activitate de orice natura ar fi, in care este implicata asociatia, sau pentru acoperirea oricaror
cheltuieli ale asociatiei (dezvoltare platforma, administrative, etc).
38. In conformitate cu cerintele Legii nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si
completata, si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si
protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, a legii nr. 190 / 2018, si a GDPR
(Regulamentului (UE) 2016/679 de protectie a datelor cu caracter personal), asociatia:
38.a Va afisa donatia generala in ,,Despre noi > Donatori persoane fizice”, adica numele
donatorului, suma donata si data donatiei, pentru 1 luna de zile de la publicarea online a
donatiei;
38.b Conform cu prevederile legale in vigoare, asociatia considera ca ,,donatia generala,, si-a
indeplinit ,,scopul,, dupa 1 luna de zile de la publicarea ei;

38.c Asociatia va pastra in baza de date, datele cu caracter personal ale donatorului, conform
cu prevederile legale in vigoare, timp de 3 ani de zile;
IX. APARTENENTA ASOCIATIEI
39. Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT
– nu este afiliata nici unui partid politic;
– nu este afiliata si nu apartine nici unui cult religios.
– nu face discriminari de: rasa, etnie, nationalitate, religie, orientare sexuala, etc.
X. DONATII PENTRU SUSTINEREA PLATFORMEI SI
CHELTUIELILOR ADMINISTRATIVE
40. Prezenta platforma de donatii cat si intreaga noastra activitate administrativa are nevoie
de sustinerea dvs pentru buna functionare.
Sustinerea activitatii si a cheltuielor administrative aferente se face prin:
a. La fiecare donatie in parte, efectuata online cu cardul sau prin PayPal, donatorul poate opta
sa sustina prezenta platforma de donatii. Aceste fonduri vor fi strict directionate catre
costurile aferente dezvoltarii si automatizarii acestei platforme de donatie, pentru a fi capabili
sa oferim in acest sens servicii cat mai bune si transparente. De asemenea, aceste costuri
includ si plata lunara a serverului;
b. La plasarea unei donatii pe site prin card, PayPal, sau prin transfer bancar, fara ca donatorul
sa specifice o destinatie anume donatiei sale, si fara ca acesta sa revina ulterior telefonic sau
printr-un email pentru a da o destinatie donatiei sale, acesta este implicit de acord conform
,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca asociatia sa poata folosi intreaga donatie sau o parte
din ea pentru acoperirea cheltuielilor administrative, sau de orice natura, pe care le are
asociatia;
c. La plasarea oricarei unei donatii prin card, PayPal sau transfer bancar, donatorul este de
acord ca asociatia sa isi poata retine 5% din suma donata pentru acoperirea costurilor si
cheltuielor aferente bunei desfasurari a activitatii pe care o desfasoara.
XI. AFISAREA DONATIILOR
41. Afisarea donatiilor pe aceasta platforma de strangere de donatii se face in EURO.
Prin orice modalitate se va face donatia si in orice valuta, in final, donatiile pe site se va afisa in
EURO. Cursul Euro fata de orice valuta, se face de catre asociatie.
XII. COMISIOANELE BANCARE
42. Fiecare procesator de plati sau entitate bancara cu care lucram percepe comisioane
pentru procesarea donatiilor sau a transferurilor bancare.
In acest sens, donatorul, beneficiarul si / sau reprezentantul legal al acestuia sunt de acord cu
urmatoarele:
a. Comisioanele bancare vor fi specificate in contractul de sponsorizare incheiat intre
asociatie si beneficiar, aferent fiecarei banci si procesator de plati online;
b. Comisioanele bancare aferente fiecarei donatii (acolo unde este cazul) pe care banca sau
procesatorii de plati le vor retine din conturile asociatiei, vor fi suportate direct de catre

beneficiar din sumele donate, sau din fondurile in plus care se vor strange peste suma
necesara campaniei;
c. Asociatia va actualiza sumele donate prin transfer bancar in lei, fara comisioanele bancare
aferente.
d. Beneficiarul va suporta comisioanele bancare de transfer ale donatiilor din contul asociatiei
in contul beneficiarului, al spitalului sau catre terte institutii medicale, etc;
e. In cazul in care trebuie platita pentru beneficiar o factura in valuta, iar in contul asociatiei
nu exista suma necesara in valuta, aceasta va cumpara valuta, iar beneficiarul va suporta
costul conversiei valutare;
f. La efectuarea unei donatii prin transfer bancar, daca donatorul a suportat comisionul
bancar, asociatia va retine comisionul bancar conform cu acesti ,,Termeni si conditii”,
directionandu-l catre acoperirea costurilor cu dezvoltarea platformei.
XIII. COSTURILE DE PROMOVARE
43. Orice campanie de promovare / mediatizare pentru strangerea de fonduri pentru un
beneficiar, are costuri care trebuiesc acoperite.
Campaniile de promovare / mediatizare le vom realiza in mod special pe Facebook. Aceste
campanii se platesc de catre asociatia noastra pentru o cat mai mare distribuire la nivel
national, atat a postarilor pe Facebook cat si a materialelor video, pentru a creste in felul
acesta numarul de potentiali donatori pentru fiecare caz.
a. Detalii generale despre campaniile platite pe Facebook:
Aceste campanii de promovare si mediatizare prin distribuire de postari si materiale video pe
Facebook se platesc in functie de:
– bugetul pe care noi il alocam pe zi / pe saptamana / pe luna sau pe campanie. Cu cat bugetul
investit este mai mare cu atat numarul de donatori poate creste;
– numarul de persoane care vad postarea cazului (pe Facebook se plateste dupa numarul de
vizualizari a unei postari sau de interactiuni);
– durata campaniei (cu cat durata campaniei este mai mare, cu atat costurile de promovare
cresc);
– suma care trebuie stransa din donatii (cu cat suma este mai mare este nevoie de mai mult
timp pentru campanie si de mai multi donatori, si in felul acesta cresc costurile);
– toate costurile pentru campaniile pe Facebook care se stabilesc pentru un caz sunt
estimative, nu se poate sti dinainte care vor fi costurile finale, cat se va cheltui pana la final
pentru strangerea unei sume. In final totul depinde de reactia donatorilor fata de cazul pentru
care se strang fondurile.
Pot fi cazuri pentru care se cheltuie foarte putin fata de suma estimata, sau poate se cheltuie
toata suma integral, sau poate se depaseste bugetul alocat.
b. Cum se stabileste si cum se aplica bugetul unei campanii de promovare pe
Facebook, in vederea strangerii de fonduri pentru un caz umanitar / actiune sau
proiect
– se stabileste in functie de suma care trebuie stransa;

– se stabileste in functie de durata campaniei de promovare;
– toate costurile aferente unei campanii sunt estimative si nu pot fi preconizate cu exactitate
din timp;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook se va regasi in suma finala de
campanie, afisata pe site pentru fiecare caz in parte;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook este discutata si explicata in
prealabil de catre un reprezentant al asociatiei, beneficiarului sau reprezentatilor legali ai
acestuia;
– suma estimata pentru costurile de campanie pe Facebook este stipulata in contractul de
sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar;
– daca estimarea costurilor a fost prea mare si raman sume necheltuite, acestea vor fi
redirectionate catre alte cazuri aflate in curs, proiecte si activitati in care este implicata
asociatia noastra;
– daca bugetul alocat unei campanii de promovare pe Facebook este depasit, asociatia va opri
campania, va instinta beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia, si impreuna vor stabili
daca vor incheia complet campania, sau vor suplimenta bugetul;
– alocarea unui buget pentru campanii de mediatizare pe Facebook nu garanteaza succesul
strangerii de fonduri, acesta depinde de reactia celor care vad postarea / materialul video/
anuntul, si in final doneaza.
c. Acordul donatorilor si beneficiarului si / sau a reprezentatilor legali ai acestuia
privind costurile de campanie
In vederea celor de mai sus, donatorul, beneficiarului si / sau reprezentatii legali ai acestuia
sunt de acord ca:
c.1. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu
,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord cu alocarea a minim 15% din suma donata
pentru un caz / proiect / activitate pentru a fi folosita de catre asociatie pentru plata
campaniilor de mediatizare pe Facebook, 5% din donatie sa fie folosita pentru costurile
administrative ale asociatiei, iar 5% pentru plata comisioanelor bancare aferente donatiei
efectuate, a procesatorilor de plati online si a transferurilor bancare intre asociatie si
beneficiar. Donatorul a luat la cunostinta ca sumele alocate pentru publicitate platita pe
Facebook, costurile administrative si costul comisioanelor bancare se regasesc in suma totala
afisata pentru campanie pe platforma de donatii, reprezentand suma totala a campaniei. De
asemenea, donatorul prin plasarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii sau prin
transfer bancar, a luat la cunostinta si este de acord, ca in unele cazuri exceptionale, procentul
de 15% pentru plata campaniei de promovare pe Facebook poate fi mai mare, in functie de
specificul cazului si dupa analiza lui de specialistii nostri in marketing.

c.2. Donatorul la efectuarea unei donatii pe aceasta platforma de donatii, conform cu
,,Termeni si Conditii” ale acestui site, este de acord ca asociatia de comun acord cu
beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, sa mareasca procentul directionat catre
campaniile platite pe Facebook, daca suma alocata initial nu este suficienta si nu s-a reusit
strangerea fondurilor necesare pentru beneficiar. Marirea sumei pentru cheltuielile de
campanie se va face printr-o anexa a contractului de sponsorizare incheiat intre beneficiar si
asociatie. Aceasta marire a cheltuielilor de mediatizare se va aplica pe platforma de donatii
prin marirea sumei care trebuie stransa aferenta campaniei, si care va fi afisata public pe
platforma de donatii;
c.3 Beneficiarul si / sau reprezentatii legali ai acestuia, conform cu contractul de sponsorizare
incheiat cu asociatia si conform cu ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, sunt de acord ca
sumei cerute asociatiei drept ajutor, sa ii fie adunata si un procent de 15% care reprezinta
cheltuieli de mediatizare pe Facebook, 5% costuri de administrare a campaniei, si 5% costuri
cu comisioanele bancare si procesatorii de plati online, pe care asociatia este obligata sa le
plateasca. Suma totala a campaniei va reprezenta toate aceste sume adunate. Procentul de
15% poate fi in unele cazuri mai mare, in functie de specificul cazului si in urma analizei lui de
catre specialistii nostri in marketing online;
c.4 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau
reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia,
declara ca au inteles si sunt de acord ca, costurile de campanie sunt estimative, nu pot fi
preconizate cu exactitate, si difera de la caz la caz, in functie de specificul fiecaruia, in functie
de: durata campaniei, suma care trebuie stransa, reactia donatorilor, etc;
c.5 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau
reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia,
declara ca au inteles si sunt de acord ca, indiferent de sumele investite in campanie, donatiile
depind doar de reactia oamenilor, a donatorilor, adica acelor care vad postarea promovata, o
citesc, intra pe site-ul nostru, analizeaza informatia (text scris, marturie parinti, materiale
video, etc) si in final decid sa plaseze o donatie online cu cardul, prin PayPal sau prin transfer
bancar;
c.6 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau
reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea contractului de sponsorizare cu asociatia,
declara pe propia raspundere ca au citit ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, ca s-a informat si
cunosc care sunt costurile de campanie si mediatizare pe Facebook;
c.7 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau
reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia,
declara pe propia raspundere ca au inteles si sunt de acord ca in cazul in care suma alocata
pentru campaniile de strangere de fonduri pe Facebook nu este cheltuita integral, suma
ramasa necheltuita sa fie redirectionata catre alte cazuri aflate in curs pe platforma, activitati
sau proiecte in care este implicata asociatia;
c.8 Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau
reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, sunt
de acord ca in cazul in care costurile aferente campaniei de mediatizare pe Facebook depasesc
bugetul alocat initial, asociatia poate opri unilateral campania de strangere de fonduri, oferind
beneficiarului suma strasa, retinand costurile aferente campaniei de mediatizare care sunt
platite catre Facebook, costurile de administrare a campaniei si costul comisioanelor bancare.

Asociatia va face lucrul acesta daca considera ca o alocare in plus de buget pentru mediatizare
nu are sanse reale sa stranga suma necesara de care beneficiarul are nevoie;
c.9 O alocare de costuri in plus pentru campaniile platite pe Facebook, fata de procentul de
15% stabilit initial, vor fi retinute la final de catre asociatie din fondurile care ii revin
beneficiarului, pentru a acoperi costurile generate suplimentar, sau va mari suma totala a
campaniei afisata pe platforma de donatii;
c.10 Dovada platii costurilor aferente campaniei de mediatizare platite pe Facebook a unui
caz umanitar, se face pe baza facturilor emise de catre Facebook pe numele asociatiei;
c.11 La demararea unei campanii de strangere de fonduri prin mediatizare platita pe
Facebook, prin semnarea contractului de sponsorizare, beneficiarul, si /sau reprezentatii
legali ai acestuia, au inteles si sunt de acord ca asociatia nu ofera garantii si nu poate garanta
succesul strangerii de fonduri doar prin stabilirea si alocarea unei sume pentru campaniile
platite pe Facebook, ci succesul campaniei depinde strict de raspunsul celor care vad /
urmaresc postarea si campania si in final se hotarasc sa doneze.
d. Costurile privind deplasarea la beneficiar si prelucrarea materialelor foto / video
A doua categorie de costuri pentru o campanie de strangere de fonduri, sunt cele indirecte.
d.1 Costuri cu deplasarea la beneficiar
De multe ori, pentru o campanie de strangere de fonduri reusita, este nevoie ca cineva din
cadrul echipei sa se deplaseze la beneficiar acasa / in spital, etc, pentru a realiza materiale foto
si video pentru a putea fi folosite in campania de strangere de fonduri. Aceste deplasari se vor
face doar acolo unde beneficiarul nu are posibilitatea, cunostintele si aparatura necesara sa ne
trimita materiale video / foto.
De asemenea, deplasarea la beneficiar acasa / in spital, etc, se poate face si cu scopul de a
realiza materiale video / foto / rapoarte / sau mesaje de multumire pentru donatori, care vor fi
postate drept dovada pe pagina de Facebook a asociatiei, pe canalul de Youtube, pe pagina
cazului de pe site, etc.
Aceste costuri cu deplasarea (transport, cazare, etc) se vor retine in final din suma care ii
revine beneficiarului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre acesta si asociatie.
Prin plasarea unei donatii, donatorul a luat la cunostinta si este de acord cu acest lucru.
d.2 Costuri cu prelucrarea materialelor video, si voice over
Pentru desfasurarea cu succes a unei campanii de strangere de fonduri, folosim materiale
video si foto, editate de o firma specializata, pentru a oferi o experienta si comunicare cat mai
buna cu potentialii donatori.
In acest sens, lucram cu o firma specializata in domeniul editarii video, voice over si foto.
Pretul acestor materiale, avand in vedere domeniul in care activam este cu mult sub pretul
pietei.
Costurile aferente materialelor video / foto / si voice over de promovare, cat si la final de
raportare catre donatori, se vor retine din suma care ii revine beneficiarului, conform cu
contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si acesta.

Donatorul, prin plasarea unei donatii pe acest site, este de acord cu acest lucru.
XIV ,,ANATOMIA” UNEI DONATII
44. Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau
reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, sunt
de acord ca o donatie, indiferent de suma, este formata si directionata dupa cum urmeaza:
5% comisioane bancare si de procesare a platilor (comisioane bancare, comision la PayPal,
comision la platile online cu cardul). De asemenea, in acest procent sunt incluse si
comisioanele bancare platite de catre asociatiei pentru toate transferurile bancare direct
catre beneficiar sau catre spital, cat si comisionul transferului de fonduri din PayPal in contul
bancar, comisionul bancar de transfer cat si schimbul valutar). Procentul este fix;
5% costuri administrative. Aceste fonduri ne vor ajuta sa ne intretinem si sa ne desfasuram
activitatea in conditii optime, acoperind cheltuielile aferente activitatii noastre. Din acest
procent vom plati cheltuielile lunare cu server-ul, serviciile de contabilitate, salarii, etc;
15% sunt costuri de mediatizare pe Facebook. Noi platim mediatizarea prin campanii pe
Facebook. Activitatea de strangere de fonduri pentru un caz si atragerea de donatori / donatii,
este dependenta de aceste fonduri pe care le investim in promovare. Procentul investit poate
fi mai mare in unele cazuri, in functie de specificul cazului si de canalele media de mediatizare
pe care le vom folosi. Procentul poate sa difere de la campanie la campanie, in functie de
specificul acesteia. Toate aceste costuri / cheltuieli, se realizeaza pe baza de facturi emise de
Facebook.
75% din suma donata este directionata direct catre beneficiar.
De ex:
Beneficiarul are nevoie si vine cu o cerere de ajutor catre asociatie de 10.000 Euro. In functie
de varsta, boala, impactul mediatic pe care il preconizam, asociatia stabileste un buget de 15%
pentru Facebook, adica suma de 1.500 Euro, care sunt adunati la suma necesara exprimata de
catre beneficiar. Pentru a strange suma necesara asociatia plateste comisioane bancare,
procesatori de plati online, PayPal, etc, in valoare de 5%, adica de 500 Euro, care se adauga la
suma necesara beneficiarului. Pentru ca asociatia sa isi poata desfasura si sustine activitatea,
va adauga sumei necesare exprimate de catre beneficiar, un procent de 5%, adica 500 de euro.
In final, valoarea campaniei pe site va fi de 12.500 de Euro.
45. Donatorul prin efectuarea unei donatii pe aceasta platforma, beneficiarul si / sau
reprezentatii legali ai acestuia prin incheierea unui contract de sponsorizare cu asociatia, este
de acord ca dintr-o donatie efectuata: cu  5% sa fie acoperite comisioanele bancare aferente,
5% costurile adminstrative ale asociatiei, 15% costurile de mediatizare pe Facebook si 75%
din suma donata este directionata direct beneficiarului. Atat donatorul cat si beneficiarul prin
reprezentatii legali ai acestuia, sunt de acord ca in cazuri exceptionale, conform cu sectiunea
XII, punctul 32, sub sectiunea c.5 din aceste ,,Termeni si Conditii” ale acestui site, asociatia

poate mari de comun acord cu beneficiarul procentul alocat pentru mediatizarea platita pe
Facebook in vederea strangerii de fonduri.
XV. OFERIREA DE INFORMATII FALSE
46. Beneficiarul si donatorul sunt de acord ca, daca asociatia a primit informatii false de orice
natura din partea beneficiarului campania sa fie oprita imediat.
In acest context campania de strangere de fonduri va fi oprita:
a. daca asociatia umanitara constata ca beneficiarul a oferit informatii false de orice natura
care au avut ca scop influentarea deciziei de alegere a cazului, campania de strangere de
fonduri va fi oprita imediat;
b. asociatia va anunta beneficiarul despre intreruperea campaniei de strangere de fonduri si
motivele care au condus la aceasta decizie;
c. fondurile stranse pana la momentul intreruperii campaniei de strangere de fonduri, vor fi
redirectionate in totalitate catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in
derulare, la hotararea asociatiei;
d. daca asociatia afla despre furnizarea informatiilor false de catre beneficiar dupa finalizarea
campaniei de strangere de fonduri, si daca in acest timp asociatia detine inca in totalitate sau
partial sumele stranse in urma campaniei de strangere de fonduri, aceste sume se vor
redirectiona catre alti beneficiari sau campanii de strangere de fonduri aflate in desfasurare,
proiecte sau activitati in care este implicata asociatia, la alegerea asociatiei.
XVI. DONATII PRIN SMS
Detalii generale
47. Numarul de SMS la care poate dona pentru un caz in cadrul asociatiei, este
48. O campanie de strangere de donatii prin SMS, poate dura minim 2 saptamani si maxim 1
luna;
49. Numarul este valabil in retelele Orange, Vodafone, Telekom Romania si Digi. Pe ascest
numar se vor putea face donatii pentru cazurile umanitare in care este implicata asociatia
noastra. Nu se percepe TVA pentru donatiile de pe abonament. In retelele Digi Mobil, Orange
si Telekom Romania Mobile, pentru cartelele preplatite, TVA-ul a fost retinut la achizitionarea
creditului. Pentru donatiile de pe cartele preplatite, in reteaua Vodafone utilizatorii nu platesc
TVA.
Criterii de eligibilitate pentru cazurile umanitare care doresc alocarea unei campanii
de donatii prin SMS:
Este eligibil pentru Donații prin SMS cazul umanitar care îndeplinește următoarele condiții:
– Face dovada bolii prin documente medicale justificative;
– Pune la dispoziția asociației documente de indentitate ale părinților și ale beneficiarului;
– Prezintă la cererea noastră un raport medical al unui medic specialist sau al unei comisii
medicale de specialitate privind starea de sănătate a bolnavului, necesitatea intervenției
chirurgicale sau a tratamentului și urgența acesteia;
– Prezintă dovada sumei de care este nevoie pentru tratament sau pentru intervenția
chirurgicală printr-o factură proformă din partea spitalului unde va avea loc intervenția
chirurgicală sau unde se va efectua tratamentul;
– Suma de bani solicitată nu depășește posibilitățile de strângere de fonduri ale organizației
noastre – pentru a vă face o imagine orientativă despre sumele strânse în campaniile finalizate
până în acest moment puteți aceesa siteul

– Solicită ajutorul nostru pentru alocarea unui număr de SMS cu cel puțin o lună de zile
înainte;
– Prezintă reprezentantului asociației un text scris care să cuprindă evoluția bolii de la
diagnosticare până în prezent precum și alte detalii despre beneficiar, în funcție de specificul
cazului;
– Incheie un contract de mandat cu asociația noastră prin care este de acord cu termenii și
condițiile colaborării.
Criterii de selectie a unui caz pentru alocarea unei campanii de donatii prin SMS
– vor beneficia de prioritate cazurile programate din timp;
– cazurile urgente, conform recomandărilor medicale;
– ordinea sosirii.
50. Nu se afiseaza in lista donatorilor numarul de telefon care a trimis o donatie prin SMS,
numele celui care a trimis o donatie prin SMS, sau suma donata prin SMS. Statistica donatiilor
prin SMS nu este realizata de catre asociatie ci de catre asociatia ARC, si este facuta publica
pentru fiecare caz  in parte pe site-ul donatie.ro;
51. Asociatia, pe baza raportului primit de pe donatie.ro, va afisa o statistica generala a
numarului de SMS-uri trimise cat si a sumelor stranse prin SMS. Astfel, pe prima pagina a site-
ului:
– sumele stranse din donatii prin SMS se vor aduna la suma totala stransa pe site;
– numarul total de SMS-uri trimise se vor afisa de la fiecare caz in parte in statistica ,,SMS-uri”.
XVII. DONATII DE FONDURI PENTRU CUMPARAREA DE
BUNURI
52.  Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT
organizeaza campanii de strangere de fonduri pentru cumpararea de bunuri pentru cazuri
sociale: alimente, lemne de foc, rechizite scolare, etc.
In acest sens, donatorul care plaseaza o donatie pentru o astfel de campanie sau proiect, este
de acord cu urmatoarele:
a. Cazurile sociale care vor primi ajutor material din partea asociatiei sunt cele selectate de
catre asociatie;
b. Asociatia are dreptul sa primeasca, pe langa donatiile in bani, direct bunuri din partea
donatorilor persoane fizice sau sponsorizari din partea persoanelor juridice, pe care le va oferi
in mod direct cazurile sociale;
c. Asociatia isi rezerva dreptul sa modifice numarul persoanelor ajutate cu bunuri de orice fel,
marind sau micsorind numarul acestora fata de numarul anuntat initial in campania de
strangere de fonduri, in functie de: fondurile stranse, cheltuielile de mediatizare, cheltuielile
de distribuire a bunurilor, capacitatea organizatorica de distribuire a bunurilor, sau din orice
alt motiv;
d. Daca pe langa sumele stranse total sau partial intr-o campanie, asociatia va primi in mod
direct bunuri in natura, aceasta isi rezerva dreptul de a nu mai cheltui fondurile stranse,
distribuind cazurilor sociale doar bunurile primite. In acest sens, donatorul este de acord ca

asociatia sa redirectioneze fondurile ramase catre un alt caz, proiect, sau orice alte activitate
in care este implicata asociatia, indiferent de natura ei.
e. Daca in urma campaniei de mediatizare si strangere de fonduri, donatorii se vor deplasa
personal la un caz social aflat in atentia noastra, ajutandu-l in mod direct cu bani sau bunuri,
asociatia nu va mai acorda ajutor acelui caz. Fondurile ramase in plus vor fi redirectionate
catre un alt caz, fondul de rulment, proiect sau activitate in care este implicata asociatia,
indiferent de natura ei, campanii de mediatizare sau dezvoltarea prezentei platforme de
donatii.
XVIII. ACTIVITATI ECONOMICE IN CARE ESTE IMPLICATA
ASOCIATIA
53. Asociatia noastra umanitara se implica si desfasoara activitati economice avand ca
obiectiv major realizarea de profit din activitati economice, pentru a putea avea resurse
financiare proprii prin care sa ajute cat mai multe cazuri sociale.
OBS. Dorinta noastra este sa ajutam cat mai multe cazuri sociale (familii sarace, copii orfani,
mame vaduve, batrani singuri si neputinciosi, familii sarace, etc). Din pacate, am observat din
experienta strangerii de fonduri, ca donatorii nu doneaza pentru astfel de cazuri decat intr-o
masura foarte mica, preferand sa isi directioneze donatia catre cazurile copiilor grav bolnavi.
Investind pe termen lung in activitati economice generatoare de profit, asociatia va putea
dispune de fonduri prin care sa ajute astfel de cazuri sociale, si de ce nu, avand ca scop final,
scoaterea lor din saracie.
Aceasta practica este des folosita des de catre asociatiile umanitare din strainatate care le
asigura intr-o masura mai mare sau mai mica independenta financiara.
Cum ne vom desfasura activitatile economice:
54. Activitatea economica in cadrul asociatiei se va desfasura in conditiile stabilite de art.48
din O.G nr.26/2000, si vor fi cu caracter accesoriu pentru realizarea scopului si obiectivelor
asociatiei, adica ajutorarea cazurilor sociale;
55. Activitatea economica in cadrul asociatiei, se va supune tuturor legilor comerciale in
vigoare, in mod special Codul Fiscal si Legea Contabilitatii;
56. Domeniul in care asociatia noastra umanitara va alege sa investeasca, se va face la
hotararea conducerii asociatiei;
57. Fondurile necesasare acestor investitii provin din:
– procentul de 5% pe care asociatia il retine din fiecare donatie, pentru acoperirea costurilor
administrative lunare. Aceste fonduri care vor ramane nefolosite, se vor investi in aceste
activitati economice;
– directionarea donatiilor cu caracter general, care nu au o destinatie un caz anume.
Donatorul prin aceste donatii generale, fara destinatie, lasa folosirea lor la alegere asociatiei;
– donatiile pe care asociatia le primeste de la persoane fizice sau juridice, pentru a fi folosite in
scopul dezvoltarii activitatii economice.
58. Investitiile in activitatile economice sunt prevazute a fi facute pe termen mediu si lung,
urmarind generarea de venituri si in final de profit regulat;

59. Pana la obtinerea unui profit sustenabil si regulat, pe care sa il folosim in ajutorarea
cazurilor sociale, asociatia noastra umanitara:
a.) va urmari cresterea activitatii economice, prin investitii pe termen mediu si lung in marfuri,
in ,,infrastructura” de vanzari, in productie, in marketing, in spatii pentru depozitare, birouri,
spatii administrative, etc;
b.) va reinvesti profitul obtinut (pentru un anumit timp), pana cand activitatea economica se
va desfasura de la sine fara probleme, urmand ca din acel moment, profitul obtinut sa fie
folosit pentru ajutorarea a cat mai multor cazuri sociale aflate in atentia noastra;
c.) Momentul directionarii profitului net obtinut din activitati economice catre cazurile
sociale, se va face doar la hotararea conducerii asociatiei;
Distribuirea profitului din activitati economice catre cazurile sociale
60. Distribuirea profitului net din activitatile economice catre cazurile sociale, se va face la
hotararea conducerii asociatiei, doar dupa ce s-a stabilit ca activitatea economica
functioneaza de la sine, si poate genera un profit regulat care sa fie directionat catre cazuri
sociale, fara sa puna in pericol activitatea economica;
61. Distribuirea profitului net obtinut din activitatile economice ale asociatiei, se va face
conform reglementarilor legale in vigoare, adica la finalul anului fiscal;
62. Distribuirea si folosirea acestui profit net obtinut din activitati economice se va face in
felul urmator:
– se va incepe o campanie de strangere de fonduri pentru un caz social, suma distribuita din
profit va acoperi suma care a ramas nestransa in urma campaniei de strangere de fonduri sau
bunuri;
– daca suma necesara unui caz social a fost stransa integral din donatii, nu se va mai distribui si
din profit,fiind alocata urmatorului caz;
– se poate aloca din profitul net suma necesara inceperii unei campanii de mediatizare pe
Facebook, acoperind costurile aferente acestei campanii, costuri care ulterior se vor inapoia in
contul sumei alocate din profit. Orice suma ramasa nestransa sau daca a fost cheltuita o suma
mai mare decat cea stabilita, va fi suportata din aceste fonduri din profitul net.
XIX PROIECTE CARITABILE / SOCIALE CU ASPECT
GENERAL, DEZVOLTATE DE CATRE ASOCIATIE
63. Asociatia organizeaza si dezvolta proiecte caritabile / umanitare sau cu aspect social,
pentru sustinerea diferitelor categorii de persoane defavorizate, cum ar fi: copiii strazii,
batranii strazii, familii sarace, etc. Aceste proiecte se caracterizeaza prin faptul ca nu se
sustine un caz individual, ci de grup (de ex: o masa calda pentru copiii strazii, sau paine pentru
batranii strazii, etc). Asociatia nu va face un contract de colaborare sau de sponsorizare cu nici
o persoana in mod individual.
64. Desfasurarea acestor proiecte se va face in urmatorul mod:
a. asociatia stabileste care categorie sociala va fi sustinuta, in functie de nevoile descoperite,
in ce mod, si pe ce perioada. In acest sens, se va crea un proiect pe site-ul
www.sperantapentruromania.ro in vederea strangerii de fonduri sau de bunuri;
b. asociatia va stabili un buget pentru buna desfasurare si implementare a proiectului;

c. Asociatia va adauga la suma estimata a fi necesara proiectului, costurile aferente
mediatizarii pe Facebook (15% din valoarea proiectului, suma care in unele cazuri poate fi mai
mare), va adauga costurile comisioanelor bancare si a procesatorilor de plati online (card si
PayPal) 5%, cat si costul de administrare al campaniei de 5% din valoarea proiectului;
65. Prin plasarea unei donatii pentru un proiect sau actiune organizata de catre asociatie,
donatorul a luat la cunostinta si este de acord ca asociatia:
a. poate modifica oricand sumele necesare campaniei + costurile campaniei (mediatizare,
administrare si comisioane bancare), in functie de nevoile pe care situatia o impune;
b. poate modifica oricand bunurile, cantitatea sau fondurile pe care avea intentia a le oferi
beneficiarilor in cadrul unui proiect / actiune caritabila sau de ajutor umanitar. Aceasta
modificare poate fi in plus sau in minus, la hotararea asociatiei, in functie de cum o impune
situatia;
c. daca costurile de mediatizare si strangere de fonduri depasesc sumele estimate initial,
asociatia are dreptul sa retina si sa plateasca aceste costuri (factura la Facebook si
comisioanele bancare);
d. poate hotara sa suspende inainte de termenul stabilit de incheiere campaniei de strangere
de fonduri sau dupa incheierea campaniei, orice proiect sau actiune de ajutor, in functie de
situatia data. Fondurile ramase nefolosite, se vor redirectiona catre alte activitati, proiecte
sau cazuri, sustinute de catre asociatie, la hotararea asociatiei;
e. daca in timpul sau dupa campania de strangere de fonduri sau bunuri, se gasesc donatori
care vor dona fonduri sau bunuri in mod personal si la fata locului beneficiarilor nostri,
asociatia nu va dubla acest ajutor, bunurile sau fondurile ramase nefolosite se vor redirectiona
catre orice alta actiune, activitate, proiect sau caz in care este implicata asociatia, la hotararea
asociatiei.
f. asociatia poata hotara sa modifice proiectul sau sa schimbe beneficiarii lui in timpul sau
dupa incheierea campaniei de strangere de fonduri, in functie de situatia data. In acest
context, sumele ramase nefolosite, vor fi redirectionate catre orice alta activitate, proiect sau
caz social / umanitar, in care este implicata asociatia.
XX. DIRECTIONAREA A 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT
Obs. Donatorii nostri / cei care directioneaza 2% din impozitul pe venit, trebuie sa stie ca nu
pot face aceasta directionare catre un caz sau proiect anume, ci doar catre asociatie ca
persoana juridica.
De asemenea, trebuie sa stie ca virarea acestor fonduri in conturile asociatiei de catre
agentiile fiscale se realizeaza la o distanta de cateva luni, de la momentul depunerii
formularului pentru directionarea a 2% din impozitul pe venit. Sumele nu ajung toate deodata
in contul nostru, ci pe rand, virarea lor in contul nostru se poate intinde pe cateva luni de zile.
Directionarea acestor sume se va face in felul urmator:
66. Prioritatea asociatiei este sa directioneze aceste sume catre cazurile copiilor bolnavi care
au nevoie de ajutor. Aceste fonduri se vor directiona in mod special catre acele cazuri care nu
reusesc sa stranga in timp util fondurile necesare pentru tratament sau interventii
chirurgicale;
67. In functie de situatie, asociatia poate hotara ca aceste fonduri sa fie directionate catre
oricare alte activitati, investitii sau proiecte in care este implicata asociatia;
68. Prin directionarea a 2% din impozitul pe venit, donatorul acorda increderea,
responsabilitatea si dreptul ca asociatia sa aleaga, in functie de situatia data, directionarea cat

mai eficienta a acestor fonduri, catre cazuri umanitare, fondul de rulment, activitati de orice
fel, proiecte, investitii, etc, in care este implicata asociatia.
XXI. APLICATIE CARITABILA
Momentan, pagina de administrare a unui caz suporta un numar limitat de donatori, dupa care,
pe caz nu se mai pot adauga manual donatorii prin transfer bancar. In acest sens, in functie de
fondurile disponibile, in viitor dorim sa dezvoltam o aplicatie pentru a externaliza actualizarile
donatiilor. Pana atunci, cand pagina unui caz numai suporta actualizarea de donatii manual, le
vom actualiza in pagina de donatii generale, dar cu specificarea interna privind destinatia
beneficiarului.
69. Donatorul si beneficiarul a luat la cunostinta si este de acord ca, in cazul in care pagina
unui beneficiar a ajuns la limita numarului de donatori si este inaccesibila pentru actualizarea
manuala a donatiilor prin transfer bancar, aceste donatii vor fi actualizate in lista generala a
donatorilor, iar asociatia va tine evidenta destinatiei donatiei pentru beneficiarul ales de catre
donator.
XXII. REGULAMENT GDPR
In conformitate cu cerintele Legii nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si
completata, si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si
protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, a legii nr. 190 / 2018, si a GDPR
(Regulamentului (UE) 2016/679 de protectie a datelor cu caracter personal):
70. Datele cu caracter personal ale beneficiarilor, sunt facute publice pe site, doar cu acordul
scris si semnat al acestora. Datele oferite despre fiecare beneficiar in parte, sunt doar cele
necesare in vederea informarii potentialilor donatori privind situatia si nevoile beneficiarului
cat si datele de contact ale acestuia;
71. Dupa finalizarea unei campanii de strangere de fonduri, conform cu reglementarile legale
in vigoare, in sensul atingerii ,,scopului” pentru care s-au publicat date cu caracter personal,
asociatia va restrange la minim afisarea datelor cu caracter persoanal ale beneficiarului. In
acest sens, numarul de telefon al beneficiarului nu va mai fi disponibil dupa finalizarea
campaniei de strangere de fonduri;
72. Asociatia si-a desemnat un responsabil privind activitatea de prelucrare a datelor cu
caracter personal;
73. Datele cu caracter personal ale donatorilor, vor fi facute publice pana la finalizarea
campaniei de strangere de fonduri. Cand campania de strangere de fonduri este finalizata,
statusul campaniei este ,,Finalizat”, lista donatorilor dispare, nu va  mai fi afisata. Astfel, orice
donator care a donat catre un caz / actiune / proiect anume, are obligatia sa isi caute si sa isi
verifice donatia pe site cat timp campania este in desfasurare. In sensul reglementarilor legale
in domeniu, asociatia considera ca donatia si-a atins ,,scopul” cand campania este finalizata;
74. Datele cu caracter personal ale donatorilor, care au facut o donatie generala pe site, vor fi
facute publice timp de 1 luna de zile de la data publicarii donatiei pe site. Donatorul are
obligatia sa isi verifice donatia in acest interval de timp. In sensul reglementarile legale in
vigoare, consideram ca donatia generala si-a atins scopul dupa 1 luna de zile.
75. Conform reglementarilor legale in vigoare, asociatia pastreaza datele cu caracter personal
ale donatorilor timp de 3 ani de zile. In tot acest timp, donatorii isi pot exercita drepturile in
conformitate cu reglementarile legale in vigoare.

XXIII. STATUSURILE CAMPANIILOR
76. Fiecare campanie de strangere de fonduri are un anumit status, dupa cum urmeaza:
– O campanie de de strangere de fonduri care nu are afisat nici un status, dar are stabilita o
suma de strans si un termen limita plasat in viitor, si este afisata pe prima pagina a site-ului,
este considerata ,,Campanie in curs”;
– O campanie de strangere de fonduri care are afisat statusul ,,Noua”, este considerata
,,Campanie in curs”;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,Nefinalizat” este o campanie pentru
care nu s-a reusit strangerea sumei necesare, prin urmare nu a fost finalizata;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,In desfasurare” este o campanie
pentru care s-a reusit strangerea sumei necesare si este in procesul de implementare;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,Hai voluntar”, este o campanie in
curs, care are nevoie de voluntari;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,In curs de finalizare”, este o campanie
care are suma necesara stransa si este in curs de implementare la fata locului;
– O campanie de strangere de fonduri care are statusul ,,Finalizat”, este o campanie de
strangere de fonduri care a fost incheiata.
XIV. ERORI TEHNICE IN AFISAREA DONATIILOR
77. Donatiile realizate online cu cardul (prin euplatesc.ro) sau prin PayPal, nu sunt realizate pe
site-ul www.salveazaunsuflet.ro. Acestea se realizeaza pe site-urile securizate ale acestor
procesatori de plati online. Astfel, site-ul nostru doar citeste informatia primita prin API de la
site-urile procesatorilor;
78. In timpul procesului de donatie, pot exista probleme de afisare a donatiilor, sau neafisarea
lor. Acestea pot aparea strict din cauza legaturii dintre site-ul nostru (care citeste informatia)
si procesatorii de plati online. In cazul oricaror erori tehnice:
– asociatia nu poate fi facuta raspunzatoare de aceste erori tehnice;
– asociatia se obliga ca imediat dupa ce sesizeaza aceste erori sau este sesizata de catre
donator, beneficiar sau o alta persoana, sa remedieze in cel mai scurt timp aceasta problema.
In aceste sens, asociatia are contract de mentenanta a site-ului cu o firma specializata de
programare web, care va interveni in cel mai scurt timp pentru remedierea oricaror probleme
tehnice;
– beneficiarul si donatorul se obliga sa sesizeze asociatia pe email sau telefonic, imediat ce
descopera orice eroare tehnica in afisare donatiilor.

XV. IMPLICAREA BENEFICIARILOR IN CAMPANIILE DE
STRANGERE DE FONDURI
79. Pentru campaniile de strangere de fonduri, beneficiarul sau reprezentatii legali ai acestuia
trebuie sa:
– sa stabileasca in mod concret nevoile financiare / sau in bunuri, pe baza unor documente
justificative, si sa le comunice asociatiei;
– sa stabileasca la ce medic / spital / clinica / in ce tara, etc, aleg sa urmeze tratamentul,
operatia, etc.
– se obliga sa puna la dispozitia asociatiei, toate documentele justificative pe care aceasta le
cere;
– va pune la dispozitia asociatiei, materiale video, foto, etc, pe care asociatia le va folosi in
campania de strangere de fonduri.
XVI. DOVADA PLATII CATRE BENEFICIARI
80. Asociatia plateste beneficiarului sumele aferente:
– prin transfer bancar direct spitalului – dovada fiind factura emisa de spital;
– prin transfer bancar in contul beneficiarului – dovada fiind transferul bancar;
– in numerar direct beneficiarului, pe baza unui contract de donatie – dovada fiind contractul
de donatie semnat de catre beneficiar;
– prin cumpararea directa a unor bunuri sau servicii de care va beneficia beneficiarul (de ex:
proteze, aparate medicale, etc) – dovada platii fiind facturile emise de catre furnizori, si
procesul verbal de predare primire semnat de beneficiar.
La toate acestea se adauga materiale foto si video, interviuri, marturii, si mesajul video de
multumire din partea beneficiarului.
XVII. FINALIZAREA ANTICIPATA A UNEI CAMPANII
81. Asociatia va finaliza / incheia anticipat o campanie de strangere de fonduri, in urmatoarele
conditii:
– beneficiarul a decedat. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi
egala cu suma stransa pana la momentul decesului, astfel incat, campania va afisa 100%;
– beneficiarul doreste intreruperea campaniei. In acest caz, valoarea initiala a campaniei, va fi
modificata si va fi egala cu suma stransa pana la momentul decesului, astfel incat, campania va
afisa 100%;

– asociatia hotaraste intreruperea campaniei pentru beneficiar, din motive obiective. In acest
caz, valoarea initiala a campaniei, va fi modificata si va fi egala cu suma stransa pana la
momentul decesului, astfel incat, campania va afisa 100%;
XVIII. FONDUL DE RULMENT
82. Fondul de rulment este un fond creat in cadrul asociatiei, din donatiile generale ale
donatorilor, fond utilizat pentru plata in avans a unor tratamente, operatii, medicamente, etc.
Astfel, cu ajutorul acestui fond de rulment, asociatia va plati in avans operatii, medicamente,
tratamente, sau alte nevoi, pentru acele cazuri care nu au reusit sa stranga la timp fondurile
necesare, sau pentru plati / nevoi urgente.
De asemenea, fondul de rulment va fi folosit pentru plata in avans a unor operatii,
medicamente, tratamente, etc, pentru acele cazuri care au avut o campanie de strangere de
fonduri prin SMS. Decontarea sumelor stranse prin SMS din partea companiilor de telefonie
mobila se face intre 4-6 luni de zile. Astfel, cu ajutorul acestui fond de rulment, asociatia va
plati in avans toate nevoile / platile urgente, fara sa mai astepte decontarea banilor din
campania prin SMS.
83. Fondul de rulment, nu exclude continuarea campaniei de strangere de fonduri pentru un
caz.
Din fondul de rulment se vor plati in avans operatii, medicamente, tratamente, etc, daca pana
la data platii aceste fonduri nu s-au strans din donatii pentru cazul in cauza. Strangerea de
fonduri va continua pana la strangerea integrala a fondurilor necesare. Cand suma se va
strange integral pe site, asociatia va recupera fondurile platite in avans realimentand fondul
de rulment pentru a putea ajuta si alte cazuri, restul sumei stranse ii va reveni beneficiarului
conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre asociatie si beneficiar.
De asemenea, din fondul de rulment, se vor plati in avans medicamente, operatii sau
tratamente, pentru cazurile care au avut o campanie de strangere de fonduri prin SMS.
Decontarea sumelor stranse prin SMS se face de catre companiile de telefonie mobila intre 4-
6 luni de zile. De cele mai multe ori, cazurile au nevoie de aceste fonduri mult mai rapid. In
acest caz, asociatia prin fondul de rulment va plati in avans aceste costuri pentru beneficiar,
urmand ca la decontarea sumelor din campania prin SMS sa isi recupereze sumele platite,
realimentand fondul de rulment, pentru a putea ajuta in continuare si alte cazuri urgente.
XIX. GESTIONAREA JURIDICA A DONATIILOR SI A
CAMPANIILOR PRIN SMS 
84. Incepand cu data de 6.10.2019, toate cazurile umanitare si sociale, site-ul si donatiile
(online cu cardul, prin PayPal si prin transfer bancar) de pe site-ul www.salveazaunsuflet.ro
sunt gestionate si administrate de catre Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și
Promovarea Tinerilor din România – ADEPT
85. Campaniile de donatii prin SMS la numarul, vor fi in continuare adminstrate de catre
Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT
86. Motivul si scopul defalcarii celor doua activitati, este ca in final, prin activitatea sa,
Asociatia pentru Dezvoltare Europeană și Promovarea Tinerilor din România – ADEPT sa

poata indeplini toate conditiile pentru obtinerea unui nou numar scurt pentru donatii prin
SMS pentru adulti. In final, prin cele doua ONG-uri, ne dorim sa putem administra doua
numere scurte de SMS, unul pentru copii si unul pentru adulti. Un singur ONG, conform
conditiilor ARC, nu poate detine in acelasi timp doua numere scurte pentru donatii prin SMS.